Friday, December 31, 2010

This Year End Badly

Baru je beberapa minit tadi saya dapat berita buruk.One of my friend act weird.For sure saya pun tak tahu apa yang berlaku pada dia.Thus,i am not his real friend so for sure lah saya tak tahu apa yang benar2 berlaku dalam diri dia semalam.Saya kenal dia melalui kawan saya.Kami berkawan beberapa minit sebelum bertalagah tentang perkara remeh.Start daripada aritu kami never say hi or else.We pretending like we never know each other before.Tapi memang kami tak kenal antara 1 sama lain pun.

Until 1 day saya sedar apa guna bermasam muka kan?? saya cari kekuatan saya ntuk minta maaf kat dia.Bukannya bermaksud sebelum 2 saya tak mahu minta maaf kerana ego.Tapi takut punca kami bergaduh tu.That was the MAIN point.Bagi saya masing2 salah.Tapi salahnya lebih kepada saya sebab saya ni tak suke berterus terang pada orang yang suke perkara straight to the point.

Saya tulis tentang penyesalan saya kerana kami bergaduh dalam blog ni.Saya minta maaf dan harap dia maafkan saya.Langkah saya seterusnya ialah saya carik blog dia.3 hari saya search kat google.Sebabnya dia dah delete saya daripada fesbuk so 1 cara nak minta maaf dengan dia ialah dengan mencari blog dia.

Cari blog dia bukannya senang.Dapat lak beberapa hari sebelum tu saya dah padamkan history internet saya.Masa tu i felt so stupid!..saya geram dengan diri saya.I did cried.Saya nak minta maaf tapi pada masa tu ianya seolah2 mustahil.Masuk hari ketiga nak carik blog dia saya dah putus asa.Saya hempas mouse kat tangan.Hanya 1 je perkara yang boleh saya buat.Iaitu berdoa.Mungkin pada saat saya mengucapkan kalimah2 dalam doa saya tu,pintu langit sedang terbuka.Esoknya tetiba je datang semangat baru dalam diri saya.Saya carik balik blog dia.Tak sampai beberapa minit saya dah jumpa.I was like..oh thank ya Allah.Saya paste url blog saya kat blog dia.Few days later dia bagi respon.dia jadi follower saya.So i guess dia dah maafkan saya.

Saya mulakan langkah seterusnya.Jadi reader blog dia.Saya tak pernah bagi komen.Hanya sebagai silent reader.Mungkin sebab saya masih malu dengan diri saya.

But lately,there many bad thing happen to him.Dia kehilangan salah seorang kawan dia.Saya tahu pun daripada blog dia.Dia menyesal sebab dia bergaduh dengan kawan dia sebelum kawan dia tu pergi menghadap illahi.I felt sorry for him.

Dia jarang tulis entri.Tapi saya tetap tunggu entri dia.I guess memang sifat saya yang suka jadi stalker.Tapi enrti terbaru yang dia tulis membawa kejutan kepada saya.Dia seperti membawa diri.But i dunno why or what.Tak dijelaskan dalam entri dia...cuma 1 ayat yang dia tulis yang menarik perhatian saya,iaitu "after this there no more (his name) at fesbuk or (his other name) in ym."
dia membawa saya kepada jalan mati.Ya sepatutnya sebagai stalker saya selalu mengumpul bukti.Tapi kali ni..saya sungguh blur...Dia nak menghilangkan diri.Saya tak buat apa2 pun sebab,saya bukan kawan dia.I mean real friend.

But for sure i will miss him.I dunno why.But it really happen.

Hey boy, i am so sorry for the way i behave before.I really do.I dunno what is happening to u.But i am not happy with it.Cheer up.It hard to say Good Bye.Even we never meet four eyes.Take care.

P/S:Ayah kepada abang ipar saya meninggal dunia semalam.So tahun ni berakhir dengan buruk sekali.May the new year bring the new hope and smile.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...