Tuesday, December 14, 2010

Terhenti Di Sini Eps.4

21 April 2004

Dear Diary,


Hari ni dah masuk 2 hari mamat kerek tu tak masuk pejabat..atau secara spesifik tak datang kerja...Asyik ponteng je keje mamat tuh! geram aku..apa dia ingat kerja kitorang ni main2 ke?? hello! ianya ada melibatkan nyawa tau!..Aku lak memula ingat dia berhenti or apa rupanya..Looks like my wish does not come true! aiyooh!


Encik Sulaiman kata Adam diberikan cuti.In my kind..DIBERIKAN??...atas reason apa??


Diary,aku ni banyak tanya ke?? Mamat kerek tu pun ada gak bagitau aku yang aku ni kuat membebel dan asyik2 nak bertanya...Gentle la tuh kan?? Sifat semulajadi bagi seorang pegawai penyiasat macam aku...LOL!


Lainlah macam dia,pakar bahan letupan..letup sana letup sini..sebab tu dia ni diam2 ubi busuk!..erk..ada ke pepatah macam tu diary??


So aku ingatkan diary,esok kalau Adam tak datang aku nak soal siasat Encik Sulaiman..hehehehe..kunun2 nak ambil beratlah pasal partner sendiri..tapi sebanarnya nak korek rahsia..bagus Julia! teruskan perjuanganmu..hehehe sambil menyelam minum air*sebab tercekik..keh3..


Oklah my sweet diary..esok kita citer2 lagi..

23 April 2004

Dear Diary,


Ingat tak hari tu aku ada kata aku nak korek rahsia pasal mamat kerek tu?? Aku dapat hasilnya..tetapi...jawapannya hanya menimbulkan pertanyaan.Adooiii dah la persoalan yang dulu pun aku tak dapat jawap ni ditambahkan lagi dengan yang aku baru dapat semalam...


Encik Sulaiman kata,Adam (tetiba je guna nama dia..nak berubah jadi baik hehehe) hanya semantara je kat unit aku ni...Bila aku tanya kenapa,encik Sulaiman hanya senyum dan cakap


"Dia nak habiskan apa yang perlu dihabiskan"


Series aku tak faham diary..Kau faham diary?? Bila aku cakap aku tak faham maksud dia..encik Sulaiman boleh lak cakap..


"Julia,dalam dunia ni bila ada permulaan kena ada pengakhiran.Benda yang baik memang senang nak akhirkan tapi bukan benda yang buruk.Lagipun setiap pertemuan ada perpisahan bukan??.Aggap jelah yang Adam pun begitu"


And i was like.."Whatt??..."


Series diary..aku tak faham..benda baik?? benda jahat?? tapi part pertemuan dan perpisahan tu aku faham..cuma yang baik buruk tu..


Apa maksud encik Sulaiman ye diary??
Encik Sulaiman ni pun 1 pandai lak dia bermadah2..bukankah seorang pegawai penyiasat kena straight to the point?? bukan round2 round ur boat??..Adoii la mencabar instinct aku betollah!..
Tapi takpe! sebab aku tahu nak korek rahsia mamat kerek tu daripada sapa...


Encik Sulaiman!

Terhenti Di Sini Eps.3

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...