Wednesday, December 8, 2010

Saya Tahu...Dan Kalaulah

Saya tak bijak macam awak...
Parents saya pun tak masyuk macam parents awak...
Masa awak kecik awak dah biasa dengan hidup senang...
Mudah untuk awak dapat duit dan barang yang awak mahu...
Saya tahu saya tak macam awak...

Masa saya kecik saya dah biasa beli benda2 murah...
Saya dah dididik untuk memikirkan orang lain...
Saya juga dididik supaya tak pentingkan diri sendiri...
Sebab keluarga saya orang pertengahan...
Jadi tak semua saya boleh dapat...

Tak macam awak...
Kecik2 lagi awak dapat phone...
Saya pulak??

Dan sekarang awak makin perfect!..
Awak lawa dan cantik..
Ramai yang tergila-gilakan awak..

Tak macam saya..
Tapi tak pe...
Allah tukan maha kaya...
Sekelip mata Dia boleh merubah semuanya...
Masa tu saya harap sangat awak faham macam mana perasaan saya...

Macam mana rasa sakit dia..
Macam mana rasa kerdilnya...

Bukalah hati...
Berubahlah...

Saya sayang awak sebab tu saya doakan awak...
Saya nasihatkan awak
walaupun awak ingat saya cemburukan awak..
sakit tau hati saya bila awak cakap macam 2..
Kata-kata awak semakin hari semakin berbisa..

Saya tak tahu nape saya tak boleh lawan...
Saya tak tahu nape saya tak boleh jadi tegas bila dengan awak...

Mungkinkah sebab awak adik saya??

Walaupun kita berlainan darah dan daging..
Dalam hati saya awak tetap adik saya..

Kalaulah saya boleh jadi kakak yang baik...
Halang awak daripada tersasar begitu jauh...
Kembalikan awak ke jalan yang benar...
Kalaulah saya berani...
Tapi saya ni pengecut...
Sebab sayang saya ikutkan saja..

Betullah..kasih sayang buat orang serba salah..
Meskipun mereka tahu itu salah tapi kerana sayang..
Mereka turutkan saja..

6 comments:

Papermint said...

tapi kekadang kita leh smash dia balik.. memang susah untuk menjadi org yg tegas.. tapi sekali mencuba..anda pasti tidak sukar untuk mencubanya kali ke 2..3..4...

Fitrah Adnan said...

2 yg bahaya..ble dah biasa buat kte akn sntiasa buat..bknkah nanti kte berubah mnjadi seseorang yg membencikan??

Mata Hati said...

teruskan menasihati. lama2 lembutlah hatinya..

Fitrah Adnan said...

mata hati...terima kasih...doakan ye??

Cik Bidadari said...

hurmm... kalau rasa diri tu masih boleh bertahan... sbarlah... kalau rasa2 tak boleh... kenalah bertindak. manusia yang taknak berubah jgn buang masa... step foward... tapi pada masa yg sama.. jgn lupa toleh kat dia semula.. manalah tahu satu hari nanti dia minta kita tarik dia. So time tu fikirlah/. awak nak hulurkan tangan untuk dia ke?

Fitrah Adnan said...

hurmm...terima kasih utk nasihat tu cik b..t saya try..sy akan tny ati ni..smada msh boleh bersabar atau x

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...