Thursday, July 22, 2010

Lelaki Dan Air Mata

Ada 1 hari,seorang kwn sy(boy) telah mgalami beberapa msalah yg dtg mendadak dan pd msa yg sma...Akhirnya jiwa lelakinya kalah dgn mslah itu...lalu keluarlah air mutiara di sebalik kelopak matanya..PERSOALAN SAYA.SALAHKAH LELAKI MENANGIS?? APAKAH PENDAPAT ANDA??

Msa sy 2syen taun lps,sorg guru yg mgajar sy (man) pnh mgatakan...mgapa kaum pompuan or wanita ini ska mmandang rendah pd kaum adam yg mgalirkan air mata?? Persoalannya kini..bnrkah lelaki yg mngis tdk maskulin?? hurm...

Pndpt sy?? sy x ksh...knapa?? sy rsa mereka jg mmpnyai hak utk itu..bknkah hdp ini sntiasa ada mslah??  dan slh satu cra utk mlegakannya adalah dgn mngis...ini tbukti dr segi saintifik..bknnya omong2 kosong gtu..huhuhu...

Para saintis ada mengatakan jgka hyt lelaki lbh pendek drpd wanita dan slh 1 sbbnya adalh ini...mereka jrg meluahkan perasaan mereka di sbbkan keegoannya yg tggi...dan kerana itu hdp nereka slalu bmsalah...kerana kdg kala mereka tdk menyesaikan mslah itu dgn cra mngis...

but yes!!...msti anda trtny2 bgi mna mngis bleyh menyelesaikan msalah??

slpas kte mngis fikiran kte akn tenang dan lbh relax....dgn itu kte dpt bfikir dgn lbh rasional dan tenang...anda jga dpt mmbuar kptsan dgn lbh tepat(andainya ia bkaitan kptsan yg sng ttpi anda kliru)


Tringat pd kta2 sir sy...sir yg mgajar sy di 2syen(sma yg d ats) Sir S.
dia slalu bkata"di mnakah hak kami utk mgis??...mngapa tiada yg mgambil peduli psl kmi??..mgapa blakunya diskriminasi...Mana hak kami??"
huhuhu...lbh kurang cmtu la ayt2 Sir S...apa yg psti...mksd dia...mgapa kaum lelaki tdk dbnrkan mngis di hdpn wanita?? sdgkn kaum hawa bleyh mngis di hdpn kaun adam tnpa segan silu...

btlkah diskriminasi ini wjd dlm kalangan msyarakat kita arini???
btlkah wanita tdk mnyukai lelaki yg mngis?? hurm... 

btlkh lelaki yg mngis itu lemah???
kerana Sir S. pnh bkata,pda zaman dlu, wktu dia  kcl...ayhnya slalu melarang dia mngis ketika di marahi,di pkul atau pun tjth...jd mgkin bnda ini sdh mnjadi kebiasaan msyarakt kita kerana itu lelaki msh skar utk meluahkan perasaan mereka melalui menangis...tetapi..tdk di sngkalkan juga...bahawa ada sesetengah drpd mereka kini sdh pndai mluahkan perasaan...kerana ketenteraman hati dan jiwa mpengaruhi hormon..so utk mnjadi lelaki sejatii..pd pndpt sy...MENANGISLAH ANDA WAHAI KAUM ADAM!!...huhuhuhu....

8 comments:

Apple Mint said...

bergantung pada situasi... kalau stakat menitiskan air mata.. ok.. sapa lak kata tak leh... mereka pon ada perasaan.. yg kengkonon taknak nangis tu ego je lebih.. ntah2 nangis kat bilik air...

tapi kann.... kalau nangis sampai berlagu2... hikhikhik... rasa lucu la plak.. bukan tak boleh.. tapi nampak lucu.. iissshhh.. jahat sy ni kan..

Fitrah Adnan said...

awk mmg jht...huhuhu...tpkann...ikot pgalaman...kdg2 laki2 x nk ngis sbb pompuan pndg mereka serong...XCEPT me...sy ok jer ngn situasi 2...sbb mereka mnusia n punya perasaan..huhuhuhu

Cik Bidadari said...

dulu... my xbf suka menanggis.. tapi trnyata... airmata dia penipu... allah tu maha kaya... dia dah dpt balasan atas perbuatannya. amin. tp... kita tetap doakan dia hidup bahagia dengan wife dia.. walaupun wife dia main kayu tiga...

Fitrah Adnan said...

hurm..kesian..tp sy kwn sy 2...mmg mgalirkan air matanya dgn jujur...not fake...jd apakah pndgn anda??

syahira ariff said...

bgi sy,lelaki yg sanggup menangis demi perempuan merupakn lelaki yg btul2 sweet. sayangkn perempuan smpai jatuhkn egonya demi perempuan tu

Cik Bidadari said...

janganlah sedih2... jom join blog kak nani yang kini berwajah baru.... Kita enjoy http://bidadari7syurga.blogspot.com

Anonymous said...

ceh.. sempat lagi promot diri sendiri... *applemint

Fitrah Adnan said...

hahahaha...
syahira arif:sy setuju dgn anda...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...