Wednesday, November 3, 2010

There Always A Miracle

Miracle atau keajaiban

siapa percaya??..

Saya?? Kadang2lah

Bila sesuatu seperti mustahil...kepercayaan saya terhadap keajaiban tu memang takde..

Sebabnya?? Maybe saya ni seorang yang complicated..series..kadang kala saya sendiri tak faham macam mana sebenarnya saya ni..

kadang2 gila*gila yang buat lawak a.k.a loyar buruk

kadang2 sensitif*terlalu sangat rasanya.maksudnya sensitif saya ni dalam

kadang2 banyak cakap*yang ni memang selalu..lebih2 dengan bestie2 and my family

kadang2 diam*ni berlaku kalau saya memikirkan sesuatu masalah yg series or something bad happen and i don't want to talk about so i just keep it..

tapi sebab saya seorang yang gila2 and banyak cakap so my friends and my family members boleh tau sama ada saya ni dalam masalah or not...

tapi yang sedihnya..orang yang bawa saya ke dunia ni which is my parents always not realize that..perasan yang saya sedang mendiamkan diri..sebabnya?? hidup saya banyak dihabiskan di dalam bilik so saya tak bolehlah salahkan dorang kalau dorang tak perasan dengan perubahan mood saya.tapi saya sentiasa cousin2 saya yang tip top..jeng..jeng..jeng

Miss A
Cik B dengan Miss A hah!! dengan kak Meah...dorang 3 ni antara cousin2 yang rapat dengan saya..umpama siblings pun ada..something terpikir..walaupun saya tak rapat dengan perants sendiri tapi saya rapat dengan family member saya yang lain yang orang lain jarang ada..even my bestie2 cakap dorang takde febret cousin..and ada yang dia tak kenal sepupu dia yang mana...so i guess i very lucky..

"Apa kena mengena entri ni dengan tajuk dia??"

Sometimes u just have to believe to the miracle...because Allah always had set up the best for His servants..

Bila kita da berusaha sehabis mungkin dan keputusannya menghampakan..Kita mesti sedih dan rasa Allah itu tidak adil...wahai saudara2ku..janganlah sesekali anda pernah berputus harapan dengan Allah kerana takdirNya kita tidak tahu..masa tu down giler mood..sebab?? BERUSAHA tapi result TERUK...


.................TAPI KITA LUPA...................

Bila kita hampir putus asa.Di saat harapan itu tiada...tiba2 datang kejayaan yang memang tidak pernah kita sangkakan...Masa tu baru kita rasa Allah kau tidak pernah melupakan hambaMu..Sesungguhnya Allah tidak pernah melupakan kita semua..Mood masa tu?? ofcoz lah eppy..rasa macam nak terjun bangunan*Opppppppsss....no..no..no...jangan terjun bangunan...sia2 je dapat kejayaan..

"Anda pernah ke alami situasi seperti di atas??"

"Pernah."

Nanti saya ceritakan bagaimana kisahnya..yang pasti saya percaya keajaiban sebenarnya ada tapi jarang berlaku..Sebab tu kadang kala saya sendiri pun tidak percaya kewujudannya*sebenarnya terlupa..manusiakan selalu tamak..hehehehe...

Ok hari ni saya sebagai ustazah tak bertauliah ingin memberi kata2 mutiara kepada anda semua yang berkaitan tajuk kita pada hari*ececehh...

"Apabila Allah cepat makbulkan doamu,maka Dia menyayangimu.Bila Dia lambat makbulkan doamu,maka dia ingin mengujimu.Bila Dia tidak makbulkan doamu,maka Dia merancang sesuatu yang lebih baik untukmu."

Oleh itu,sentiasalah bersangka baik pada Allah dalam apa jua keadaanpun kerana kasih sayang Allah itu mendahului kemurkaannya.

P/S:sebab entri kali ni label ustazah so tahap mengada2 and comel tu terpaksa dikurangkan...hehehehe...apa2 pun saya tetap comel so jangan membantah FAHAM!!!!!!!!!????

PEACE NO WAR! (^o^)v*kembali comel..hahahaha

5 comments:

Papermint said...

yes... oleh itu berhati2 la ketika berdoa.. bila cik b menerangkan sesuatu kat saya.. now only i realize napa semua bende ni terjadi kat saya..

wanna know the reason n the explaination wht i said that??? feel free to visit my blog..

Fitrah Adnan said...

da visit!!..n_n

Bidadari Syurga said...

adik mcmana adik tukar 'Ye Ye Kita Dapat Komen! Ye Ye Kita Dapat Komen! Silakan' ajarkanlah kat cik b. uwaaaaaaaaaaaaa.... kenapa cik b tak tahu buat? suma cik b tahu... yg satu tu aja cik b tak tahu

Bidadari Syurga said...

jeles nie...

Fitrah Adnan said...

hahahahaha..series??....klaka deh...hurmm...g je kat settings tu..try godek sikit..ada cik b je x prasan...hahahaha...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...