Saturday, November 20, 2010

Saya Yang Fobia

Setiap orang ada fobianya yang tersendirikan??

ok2..hari ni saya nak dedahkan rahsia saya..shuuuhhh..diam2 tau...rahsia ni..

JENG...JENG...JENG...

Baru semalam saya tau yang saya ni fobia biler dengar bunyik phone...*series wa cakap lu

saya benci dan cuak bila dengar phone saya berbunyi gara2 ada panggilan masuk atau omputih cakap incoming call...saya sendiri tak tau napa...sebab semalam baru saya sedar...setiap kali ada incoming call dada saya berdebar2 macam nak kena pinang dengan anak dato'*toing2

debaran tu makin menjadi2 kalau hanya nombor sahaja yang tertera di muka phone*ayat skema deh
serba salah dibuatnya..nak angkat atau tidak...

bila pikir2 balik sebijik macam orang kena kejar sebab comel ah long..

kenapa erk??

nak kata ada sejarah hitam tak plak...tapi benda ni memang dah lama cuma semalam je baru sedar..

"Peliklah kow ni fitrah"

tau takpe...hurmmm...tetiba jerk terpikir..hahahhaa...nak tau apa yang saya pikir??
.........................................
..................................................
.............................................
......................................
..................................
...................................
..............................................
...........................................
.................................
........................................
...............................................
Bawah Lagi..scroll cepat
..........................................
......................................
.............................................
..........................................
.........................................
.....................................
......................................
...................................
...........................................
......................................
..............................................
.........................................
.........................................
..............................
........................................
.....................................
Jeng3....

Macamlah dengan bakal pakwe saya nanti?? lebam tangan sebab main mesej je..nak call harapan awek dia nak angkat*gigit muka...berangan lebih..hahahaha

takpe2 masanya belum tiba...harap2lah fobia ni boleh dicure kan..*ayat baru terdapat dalam kamus dewan balai raya edisi kedua

hehehehe...saya juga ada fobia yang lain..cuma kali fobia terhadap binatang...

NAK TAU APA BINATANGNYA??
-> lipas a.k.a miss cockroach
->cicak a.k.a mr. lizard
->labah2 a.k.a encik banyak bulu kaki...tapi labah2 ni bukanlah labah2 biasa.errr tengah2 taip ni boleh lak terbayang...eeeerrr...geli meremang bulu ketiak*erk!
labah2 yang saya geli 2 yang jenis tarantula...yang kaki dia tebal kalau goreng pon sodap*sanggup ke?? crispy u...
ada skali 2 kawan saya suruh saya pegang kunci motor dia yang ada keychain tarantula tu saya geli...menjerit saya..menjerit comel ok?? sebabnya?? dia g campak kunci tu kat saya...kurang asam keping punya budak...kuss semangat..terus saya suruh kawan saya yang lain pegang sebab keychain 2 nampak real kot..dah la  besar..apa jadahnya dia buat perhiasan?? ekau pikior lah sendiri...

lipas lak..hurmmm...memang dari kecik...tapi thanks tu encik lipas sebab berkhidmat untuk saya masa kecik2 dulu...

"Maksud kow??"



hahahaha...ni story lama...malu la nak citer..tapi demi anda sume...saya sanggup*ececeh!!..
masa 2 kawasan perumahan saya ni tiada bekalan air..so banyaklah botol2 susu saya tak berbasuh*masa 2 saya 3 or 4 tahun...disebabkan itu..ada seekor lipas telah masuk dan mati dalam salah satu botol susu saya...DANNNN KERANA ITULAH!!!!....saya berenti minum susu...serius wa cakap lu...even masa 2 ibu dengan ayah tukar botol lain dan beli botol lain...tak jalan der...wa da tawar ati...*padahal geli
akhirnya tn susu gua yang tak berluak tu ibu wa dermakan kat jiran sebelah...


hampagas punya lipas...

gara2 lo gua punya tumbesaran tulang terbantot..lu tau ngak?? hahahaha...
oleh kerana itu,tulang saya tak kuat..betol...sedih tau.isk3...

PULANGKAN BOTOL SUSUKU!!!

huuuuuuuuuuuuuu*bunyik antu...

ok2...cicak lak?? hurmm saya baru tau saya takut cicak masa saya form 3...maknenye taun lepas la..masa 2 sebab terkejut...setat*carik dalam kamus dewan balai raya edisi pertama
dari situlah saya trauma a.k.a fobia dengan cik cicak ni...

nak tau nape saya terkejut?? masa tu nak g buang sampah..kalau nak buang sampah tu ofcozlah kat tempat pembuangan sampahkan?? tak taulah kalau korang buang sampah kat kolam ikan hehehehe
sekali tu bila tolak pintu*errr rumah saya rumah flat so nak buang sampah tu kena buka pintu dan buang dalam saluran yang berhubung dengan tempat pembuangan sampah induk...sekali bila gua bukak!!...............................OPOCOT FITRAH COMEL!!...hambik kow ada cicak panjang..geli la...dahla tu agaknya sebab dia pun terkejut sambil melatah oh cicak kiut dia pun terjatuh..geli la weiii...panjang gila dah la panjang agak besar la jugak...

tak sangka...protein2 yang cicak2 tu dapat daripada tempat pembuang sampah sarap 2 membuatkan dorang membesar bagaikan juara...hebat2 tak payah minum milo...

no wonderlah sesekali bila tikus main hide and seek or polis entry kat kawasan rumah saya ni..badannya...plum...kiot2 kow...dah la jarang jumpe..bila jumpa...ayat yang terkuar dari mulut saya ialah...

"Eh..ehhhh...dah beso kow ye?? Dulu bukan kemain kiot jer..." hahahahaha...

oklah...saya dah ceritakan tentang fobia2 saya...anda pula bagaimana?? jomlah kita berkongsi cerita...

ehemmm2...t bila kita berjumpa jangan bawak keychain or anak patung yang berbentuk tarantula,lipas dan cicak tau??...kalau takkk...anda...kena gigit!!! grrrr



k la..tata..
PEACE NO WAR!!(>o<)v

7 comments:

Papermint said...

fobia hp berbunyi... eleh.. dah ada bf nanti trus tak fobia dah...

fobia haiwan2 tu... sapa la yg jadi tukang halau haiwan2 tu semua kalau titibe dia masuk umah???

Fitrah Adnan said...

hahahahaha..miss A ye ke??

kalau lipas masuk rumah or ada tapi main cak2 or agah2..ibulah tukang bunuh lipas...ibu plg wanted lah dalam masyaratkat lipas...cicak kat rmh ni ketot2 je tapi sbb da geli...saiz apa pun ttp geli...

Bidadari Syurga said...

entah... eleh miss a tu dia nak inform kat kita lah tu yang dia tak hinginpun nak jawab phone dari bf baru dia tu. eleh... takut call konon. eleh... nanti simpan no dia... taruk nama 'anja comel' mestilah tak takutkan lagi kan miss a kan? eleh takut konon... isk isk isk isk...

Papermint said...

ha ah.. hikhikhik... dia saja je nak bagi tau ada jejaka misteri call dia menyebabkan dia jd fobia.. "wow.. suddenly i ada peminat misteri ke..." kata miss F dalam ati...

Fitrah Adnan said...

cik b:mana ada!! x baik tau main2 kan saya..cis3...

papermint:hahahahaha...stalker?? mana ada orang nak stalker si stalker...anda fhmkan??kalau ada peminat misteri ni...ai lesing je...*ganas2

yanamib said...

sis pon xsuka lipas! tmbh² yg jenis terbang tu..grrr~

cute je baby tu geget tuceng..muka kucing pn cam redha je..hihi~ =P

Fitrah Adnan said...

sis yanamib:yeah!! kte boleh jd geng..hahahaha

kucing 2 da biasa jd mgsa gigitan baby 2..hahahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...