Wednesday, June 9, 2010

Kehidupan Dan Coklat

             Coklat...Hurm...sekali dengar terus terliur kita dibuatnya....

Coklat dengan kehidupan ini tidak boleh dipisahkan.Ia umpama pelengkap kehidupan kita.Tidak kiralah ketika kita menangis ataupun ketawa,coklat sentiasa ada di sisi kita.Lelaki dan perempuan sama2 menyukainya.Tidak kira umr.Muda atau tua sama2 menggemarinya walaupun berbeza citarasa..Ada yang suka coklat sepenuhnya dan ada yang suka berkacang.Walaupun apa jua citarasanya,Ianya tetap 1...Coklat..



                              Tangisku,sukaku,kau tetap disisiku,
                                Mengisi hari2ku tanpa rasa je
  Berbeza isi kandunganmu,berbeza hargamu namun bagiku itulah keistimewaanmu,
          Apa yang pasti!..kau akan tetap menjadi pilihanku hngga akhir nafasku,
                            Agar hari2ku tidak kosong seperti dulu... 





*Coklat2..napelah kau ni sedap sangat??
-Kerana aku dicipta untuk membawa kemanisan dalam kehidupan seharianmu..
*Coklat,tidakkah merasa sedih kerana riwayat hidupmu begitu singkat??
-Tidak!!..sebaliknya aku gembira kerana sepanjang hidupku,aku membawa kebahagian kepada manusia.Kadangkala aku yang menjadi teman mereka disaat duka.Aku rela,kerana hidupku ini tidak pernah sia2...Bahkan manusia mengajar aku bahawa hidup ini terlalu singkat untuk ditangisi..




         Oh coklat,andai aku mampu menjadi sepertimu.Hidupmu penuh bermakna,seluruh riwayat hidupmu digunakan untuk membawa kebahagian kepada kami.




Terima kasih coklat kerana menyerikan hari2 kami...



 

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...