Saturday, April 16, 2011

Sebab Hidup Memang Begitu

Halooppp....
Lama tak dengar citer...
Sihat??

Lama tak jenguk blog ni..
Almaklumlah...budak spm...bizi3....

Sapa pernah menangis dalam hidup dia??
Sapa pernah ketawa dalam hidup dia??
Sapa pernah buat salah dalam hidup dia??

Anda pernah bukan??
saya pun sama..
Sebabnya?? Kita ni manusia yang bukan maksum(terpelihara drpd melakukan dosa)

Dalam beberapa bulan dah banyak perkara berlaku...cuma saya tak sempat nak kongsi jer...

Cuma apa yang saya nak simpulkan di sini ialah..

walau macam mana sekali pun susahnya hidup ini...kita perlu harunginya..
tapi SABAR itu bukan kuncinya..

Aik??

Pelik??

Berapa orang yang ada sifat sabar yang banyak??
Kadanga kala orang yang benar2 sabar pun boleh kalah dalam hidup ini..

Jad apa kuncinya??

Kepercayaan dalam diri

Contoh:
kalau kita sakit tapi kita sabar jer...sedangkan hati kita meraung kesakitan...sakit tu lambat nak hilang

tapi kalau kota percaya dalam diri kita yang kita mampu harungi kesakitan tu..tengoklah kadang2 kita sendiri tak sangka yang esoknya rasa skit itu dah berkurangan..

Orang yang panas baran pun mampu menahan amarahnya kalau dia percaya dalam dirinya yang dia mampu menahan nafsu berbanding daripada dia asyik menahan sabar...silap2 bila meletus kalah gunung merapi kat Indonesia sana tu

Jadi mulai hari ini..percayalah pada diri...kerana itu akan memberi impak yg besar kepada hidup kita...percayalah kata saya...

Kadang kala bila kita jatuh kita boleh terus kekal jatuh tapi kenapa kita bangun??

~~Sebab kita percaya kita boleh bangun~~

Sekian wassalam...

1 comment:

Cik Bidadari said...

percaya tu datang dari DIA...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...